ون پرسی
 

 

آرسن ونگر» كمی پس از امضای قرارداد با «رابین ون‌پرسی» در تابستان 2004 گفت: «او عالی است. یك بازیكن عالی و كلاس بالا.» او پس از آن روز این حرف مربی آرسنال را اثبات كرد. او یكی از استعدادهای درخشان فوتبال اروپاست كه با آن پای قدرتمند می‌تواند در یك لحظه معجزه كند و نتیجه بازی را به سود تیم خود تغییر دهد. ضربه‌های آزاد او دیدنی است و حال با نبودن تیه‌ری آنری عرصه بازی در زیر گام‌های جادوگر جدید آرسنال قرار دارد.
«رابین ون‌پرسی» مهاجم باشگاه آرسنال متولد ششم آگوست 1983 در شهر «روتردام» هلند است ولی علاوه بر این پست می‌تواند در جناحین زمین هم بازی كند و در هلند همیشه این پست را داشته است. او متخصص ضربه‌های آزاد است.
زندگینامه
رابین در منطقه «كرالینگن» در شرق روتردام بزرگ شد. مادرش آموزگار و پدرش یك هنرمند مجسمه‌ساز بود ولی پدرش پس از جدایی از همسر او را به تنهایی بزرگ كرد. او اصلیت بوسنیایی دارد.
رابین در منطقه خشن و شلوغ كرالینگن بزرگ شد و به همین خاطر ناهنجاری‌های رفتاری متعددی از خود بروز می‌داد. آن موقع رابین 14 سال داشت و تقریبا هر روز از كلاس اخراج می‌شد و باید در راهروی مدرسه می‌ایستاد. در آن زمان‌ بود كه با «موش» سرایدار مدرسه كه چهل و چند سال داشت دوست شد. آنها اختلاف سنی زیادی داشتند ولی خیلی خوب یكدیگر را درك می‌كردند. ون‌پرسی می‌‌گوید: «موش به من می‌گفت بچه‌ها در سن چهارده یا پانزده سالگی دوست دارند از همه چیز سر در بیاورند و به كلوپ‌‌ بروند. من این را درك می‌كنم ولی این جور جاها، جاهای بدی هستند. من به او اعتماد داشتم. او خیلی باهوش بود از همان زمان بود كه به فوتبال روی آوردم و وضعیت تحصیلی‌ام بهتر شد. دیگر معلم‌ها مرا به خاطر بددهنی و شلوغ‌كاری از كلاس بیرون نمی‌انداختند. عاقل شده بودم و احترام معلم‌ها را نگه می‌داشتم
ون‌پرسی الان هم آدم پرخاشگری نیست ولی هر ازگاهی كارت زرد می‌گیرد. در یكی از بازی‌های آرسنال، ونگر كه از رفتار او عصبانی شده بود در فاصله بین دو نیمه به رابین چیزی گفت كه رویه او را تغییر داد. او خود می‌گوید: «ونگر سرم داد نكشید. حرف بدی هم به من نزد فقط یك جمله به من گفت. او گفت: اگر می‌خواهی به اوج برسی باید چیزی را در خودت تغییر بدهی. گفتم باشد. چه چیزی را باید عوض كنم؟ او جواب داد: من نمی‌گویم، خودت جواب را پیدا كن. آن روز خیلی در این مورد فكر كردم. با خود گفتم من از فوتبال چه می‌خواهم؟ ونگر خیلی باهوش است. او می‌دانست اگر خودش جواب را می‌گفت، ظرف یك هفته من آن را فراموش می‌كردم ولی با این كار باعث شد تا آخر عمرم حرفش را از یاد نبرم. از همان زمان تصمیم گرفتم برای موفقیت هر كار مثبتی را انجام بدهم. دیگر بیشتر سر تمرین می‌رفتم و با دقت به بازی بازیكنان قدیمی‌تر نگاه می‌كردم و سعی می‌‌كردم تحملم را بالا ببرم. همین كار باعث شد خیلی بیشتر از قبل حرفه‌ای شوم
«رابین ون‌پرسی» در سال 2005 با «بشرا» یك دختر هلندی مراكشی‌تبار ازدواج كرد. «بشرا» همواره پشتیبان رابین بوده است و در كنار او زندگی شیرینی را می‌گذراند. آنها در روز 16 نوامبر 2006 صاحب پسری به نام «شاكوییل» شدند. «شاك» به گفته رابین معنا و مفهوم زندگی است. این كوچولوی ده ماهه، شیرینی زندگی مشترك او و همسرش را صد چندان كرده است.
رابین خانه‌ای در «همستد» در نزدیكی لندن دارد. «همستد» با «كرالینگن» خیلی متفاوت است ولی «ون‌پرسی» به همراه همسر و پسرش در آن جا زندگی می‌كنند و خانه‌ای هم در همان نزدیكی دارد تا هر وقت پدرش به دیدنشان آمد در آن جا ساكن شود. رابین می‌‌گوید: «روش آرسنال در مراقبت از بازیكنانش باورنكردنی است. آنها مراقب خانواده بازیكنان هم هستند. مواظب هستند محل زندگی آنها امن و بی‌دردسر باشد و همیشه چند نفر به طور نامحسوس مراقب آنها هستند.» او قبلا خیلی تنقلات و غذاهای آماده می‌خورد ولی حالا می‌گوید: «همسرم دیگر كیك نمی‌‌خورد چون می‌‌داند ونگر با این چیزها مخالف است. همبرگر كه اصلا حرفش را نزن. فكر نمی‌كنم تا وقتی در آرسنال هستم چشمم به یك همبرگر بخورد ولی من همیشه عاشق این چیزها بوده‌ام. با این حال راضی هستم. در این باشگاه هر كسی می‌داند باید بیشتر از باشگاه سابقش تلاش كند. من فكر می‌كردم در بهترین باشگاه دنیا هستم. هم‌تیمی‌های دیگرم هم همین فكر را می‌كردند ولی حالا همه‌مان می‌دانیم كه آرسنال از تمام باشگاه‌ها بهتر است
ون‌پرسی و همسرش زندگی آرامی دارند ولی در سال 2005 اخبار تكان‌دهنده رسانه‌ها و مطبوعات سعی در متلاشی ساختن این كانون كرد. داستان از وقتی آغاز شد كه ملكه زیبایی كشور هلند از ون‌پرسی شكایت كرد و فردای آن روز نام او در تمام مطبوعات معروف و گمنام هلند دیده می‌شد.

تقصیر ربه‌كا لوس است
همسر ون‌پرسی به همه ثابت كرد به هیچ قیمتی پشت شوهرش را خالی نمی‌كند. او درباره اتهام همسرش گفت: این هم درست مثل همان بازی «ربه‌كا لوس» است.
او این بازی را اختراع كرد. با وجود تمام اخبار ضد و نقیض درباره «ساندرا بوما» 21 ساله به وسیله رابین ون‌پرسی و زندانی شدن او به خاطر شكایت ملكه زیبایی هلند، «بشرا» همسر ون‌پرسی از شوهرش به شدت حمایت كرد و گفت: «من و رابین عمیقا عاشق یكدیگر هستیم و این شایعات تغییری در احساسمان ایجاد نمی‌كند. این حرف‌ها بی‌معنی است.
من به رابین گفتم اصلا نگران نباشد چون اگر تمام دنیا هم او را متهم بدانند من باز هم به او اعتماد كامل دارم
او در ادامه مصاحبه‌اش با «میرور» افزود: «تمام اینها شایعه است. من به این حرفم اعتماد دارم. هیچ چیز و هیچ‌كس نمی‌تواند زندگی مشتركمان را ویران كند. ربه‌كا لوس می‌گفت با دیوید بكام هم رابطه داشته ولی كاپیتان انگلیس همیشه این ادعا را رد كرده است. این یك بازی برای اخاذی و مشهور شدن است و حالا نوبت شوهر من رسیده است. فقط می‌گویم به رابین دویست درصد اعتماد دارم. من این زن را نمی‌شناسم و نمی‌خواهم چیزی درباره او بدانم
«بشرا» در ادامه مصاحبه اظهار داشت: «آن شب رابین به رستوران رفته بود. من می‌دانم محیط رستوران‌های شبانه چگونه است. هر وقت من و او با هم به چنین جاهایی می‌رویم، مردم دنبال رابین راه می‌افتند و دخترها دورش جمع می‌شوند و اصلا برایشان مهم نیست من همراه او هستم. رابین همیشه به این وضعیت می‌خندید و حلقه ازدواجش را به آنها نشان می‌داد
ون‌پرسی خیلی زود تبرئه شد و به خاطر عدم وجود هیچ‌گونه مدرك جرم قابل استنادی آزاد شد.

اولفاینورد، بعد آرسنال
ون‌پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز كرد. او در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌كرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین ون‌پرسی با وجود استعداد زیادی كه از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویك» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویك» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یك‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، ون‌پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.
در همان زمان بود كه آرسن ونگر متوجه ون‌پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید او علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را كنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با او قرارداد بست. پس از ورود «ون‌پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.
تا وقتی تیه‌ری آنری در آرسنال بود ون‌پرسی اغلب روی نیمكت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های 2008-2007 ون‌پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی‌ را به ثمر رساند.
در بازی‌های مقدماتی 2008 اروپا ون‌پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. او این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند. او تاكنون در كل بازی‌هایش در 184 مسابقه فوتبال، 51 گل را روانه تور دروازه‌ها كرده است.

رابین مرد ونگر
ون‌پرسی 32 ساله مدتی به خاطر شكستگی شست پا در استراحت به سر می‌برد ولی با بازگشت خود قبل از بازی‌های لیگ دل‌ونگر را شاد كرد. ونگر در مصاحبه‌ای گفت: «ون‌پرسی خیلی سخت كار می‌كند و موقعیت گل‌های بسیاری را در بازی ایجاد می‌كند. سبك بازی او عالی است و خیلی به موقع تصمیم می‌گیرد به نظر من او خیلی پیشرفت كرده و بالغ شده است.
رابین در هفده بازی یازده گل زد وتیه‌ری در شانزده بازی، ده گل. آنها در یك سطح هستند با این تفاوت كه مطبوعات تیه‌ری را بیشتر شناخته‌اند. معلوم نیست یك بازیكن چه موقع به یك ستاره تبدیل می‌شود ولی به نظر من رابین ون‌پرسی یك ستاره است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 12 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط علیرضا گنج کریمی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 11171
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Get our toolbar!